Er du medlem af Offentlige Chefer i Djøf, og vil du være medlem af Offentlige Chefer i Djøfs og Djøfs repræsentantskab? Få information om repræsentantskabet og din rolle som medlem. Denne side bliver løbende opdateret med tidsplan for valget.
I efteråret 2025 vælges Offentlige Chefer i Djøfs repræsentantskab for perioden 1. januar 2026 - 31. december 2027.
Som repræsentantskabsmedlem er du en del af Offentlige Chefer i Djøfs øverste politiske organ. Du skal forvente at deltage i et årligt repræsentantskabsmøde i marts/april, hvor der typisk debatteres et aktuelt emne.
Som repræsentantskabsmedlem er du ambassadør for offentlige chefer i din valggruppe - en vigtig funktion i delforeningen. Du bliver løbende orienteret om, hvad der sker i Offentlige Chefer i Djøfs bestyrelse og har derved også mulighed for at give dit input til bestyrelsen.
Det er også blandt Offentlige Chefer i Djøfs medlemmer, bestyrelsen vælges. Bestyrelsen er en del af repræsentantskabet på lige fod med de øvrige 20 repræsentantskabs-medlemmer.
Bliver du valgt som repræsentant i Offentlige Chefer i Djøf, er du også automatisk medlem af Djøfs repræsentantskab, der består af 256 medlemmer. Det er Djøfs repræsentantskab, der blandt andet godkender Djøfs strategi, budget og regnskab og vælger Djøfs bestyrelse.
Frist for opstilling og tidsplan for selve valget bekendtgøres på denne side ultimo august 2025. Så hold øje med opdateringer.
Der skal vælges 20 repræsentanter, som fordeles således:
Det bemærkes, at bestyrelsens 10 medlemmer automatisk er medlemmer af repræsentantskabet.
Reglerne for repræsentantskabsvalget fremgår af § 9 i vedtægterne.
Det siddende repræsentantskab skal beslutte en kandidatliste til valget - evt. ved skriftlig høring.
Bestyrelsen har pligt til at fremkomme med forslag til kandidatliste til repræsentantskabet, inden de træffer beslutning.
Repræsentantskabets kandidatliste bekendtgøres på Djøfs hjemmeside og via mail til de medlemmer, som sekretariatet har mailadresser på.
Andre forslag til kandidater til repræsentantskabet kan fremsættes skriftligt af mindst 20 medlemmer inden for samme valggruppe. Forslagene til kandidater skal skriftligt være bestyrelsen i hænde senest 2 uger efter bekendtgørelsen af kandidatlisten.
Er der fremsat forslag til andre kandidater afholdes elektronisk valg blandt den pågældende valggruppes medlemmer - i mindst en uge.
For yderligere information er du velkommen til at kontakte Nanna Lindstrøm Hessel på nlh@djoef.dk eller Winnie Vesterbæk på wve@djoef.dk.