Er du offentlig ansat og vil du være medlem af Djøf Offentligs repræsentantskab? Få information om repræsentantskabet og din rolle som medlem.
Som repræsentantskabsmedlem er du ambassadør for Djøf Offentlig i dit netværk - en vigtig funktion i en forening med fokus på involvering, indflydelse, medlemstilfredshed og vækst.
Djøf Offentligs repræsentantskab består af 70 repræsentanter inklusive bestyrelsens 12 medlemmer samt 58 personlige suppleanter. Der skal derfor vælges 58 repræsentanter og 58 personlige suppleanter.
Bliver du valgt som repræsentant i Djøf Offentlig, er du også automatisk medlem af Djøfs repræsentantskab, der består af 256 medlemmer. Det er Djøfs repræsentantskab, der bl.a. vælger Djøfs bestyrelse og godkender Djøfs regnskab og budget.
Som repræsentantskabsmedlem skal du forvente at deltage i et årligt repræsentantskabsmøde i foråret. Her debatterer repræsentanterne typisk aktuelle emner og udviklingen inden for de enkelte sektorer. Afhængigt af overenskomstperioden godkender repræsentanterne kravene til de offentlige overenskomstforhandlinger eller vurderer resultatet af overenskomstforhandlingerne. Repræsentantskabet fastsætter også et evt. særkontingent til Djøf Offentlig og bidraget til Djøf Offentligs forhandlingsfond.
Det næste repræsentantskabsmøde afholdes fredag 20 marts 2026.
Hvis du allerede nu har behov for yderligere oplysninger omkring repræsentantskabsvalget i Djøf Offentlig, er du velkommen til at kontakte Jeanette Blume jba@djoef.dk eller Ann Louise Steengaard als@djoef.dk.
Alle Djøf Offentligs medlemmer kan stille op til valget. De 58 repræsentantskabspladser og 58 personlige suppleantpladser fordeles forholdsmæssigt mellem Djøf Offentlig seks sektorer i forhold til medlemstallet pr. 1. juli 2025. Du vil medio august 2025 kunne se den nye mandatfordeling her.
Proceduren for opstilling og valg af kandidater til repræsentantskabet er forskellig i de seks sektorer. Du kan her læse om proceduren for opstilling og valg af kandidater til repræsentantskabet i din sektor.
Valgprocedure og fordelingen af pladser for statssektoren
Valgprocedure for kommuner
Valgprocedure for regioner
Valgprocedure for undervisningsområdet
Valgprocedure for universiteter og forskning
Valgprocedure for anklagemyndighed og domstole
Hvis du vil høre mere om Djøf Offentligs repræsentantskab, eller har du interesse i at stille op til repræsentantskabet, skal du kontakte formanden for din sektor.
Du kan her se kontaktdata på de seks forskellige sektorudvalgsformænd:
Formand for sektorudvalget for statsansatte – Marie Skovgaard Henriksen, msh@digst.dk
Formand for det kommunale sektorudvalget – Kassem Ibrahim, kassemibrahim@gmail.com
Formand for det regionale sektorudvalg – Sarah Borup Jørgensen, sbj@rn.dk
Formand for sektorudvalget for universiteter og forskning – Martin Mølholm, mam@ikp.aau.dk
Formand for sektorudvalget for undervisningsområdet – Henrik E. Nielsen, hen@Unord.dk
Formand for anklagemyndighed og domstole – Karen Moestrup Jensen, kje@politi.dk
Hvis du ønsker at opstille til valget, da meld din kandidatur hurtigst muligt til formanden for din sektor eller senest på nedenstående tidspunkter:
Område | Dato |
Statsadminstrationen | 26. november 2025 |
Kommuner | 27. november 2025 |
Regioner | 27. november 2025 |
Undervisningsområdet | På regionsmøderne i Øst, Syd og Nord hhv. dato i september følger, den 18. september og dato i september 2025 følger |
Anklagemyndighed og domstole | På generalforsamlingen i Dommerfuldmægtigforeningen den 18. september 2025 |
Universiteter og Forskning | 26. november 2025 |
Hvis der i en sektor er opstillet flere kandidater, end der skal vælges, sker valget ved elektronisk valg inden for den pågældende sektor. Hvis sektoren er opdelt i valgområder, skal det elektroniske valg afholdes inden for valgområdet. Det elektroniske kampvalg vil senest finde sted i december 2025.