Her finder du tre eksempler på målrettede cv’er, du som nyuddannet kan læne dig op af. Søger du job som konsulent, analyst eller inden for marketing og kommunikation, får du inspiration og konkrete tips til, hvordan dit cv rammer plet.
Som konsulent går man analytisk og løsningsorienteret til værks, når man står over for en kundes problemstilling.
Læg vægt på din analytiske og metodiske værktøjskasse, forretningsforståelse, relationelle evner samt erfaring med strategi og ledelse.
Fremhæv dine akademiske resultater og kvantificerbare præstationer fra dit studiejob, frivillige arbejde eller case competitions. Har du relevant nicheviden om fx AI, så pointér også dette.
Du skal vise din evne til at arbejde databaseret, analysere komplekse problemstillinger og omsætte tal til indsigter.
Fremhæv specifikke programmer og analyseværktøjer, fx Excel, R, Power BI eller lignende.
Kom med konkrete eksempler på, hvordan du har skabt værdi for andre gennem analysearbejde fra fx studiet, projekter eller studiejobs.
Fokusér på de dele af marketing, kommunikation og branding, du skal arbejde med i stillingen.
En marketingkoordinator sikrer fx planlægning, koordinering, eksekvering og effekt af forskellige marketingaktiviteter. Det kræver stærke projektlederkompetencer, målgruppeforståelse samt evnen til at idéudvikle og eksekvere.
Brug konkrete eksempler på fx kampagner og indhold og fremhæv kvantificérbare resultater.