Guide de nyuddannede til at få mere ud af medlemskabet

2 min.

26.11.2024

Kopier link

Hjælp os med at få Djøfs nyuddannede medlemmer til at opdatere deres medlemsoplysninger, så de får den bedst mulige oplevelse

Flere nyuddannede glemmer at opdatere deres medlemsoplysninger her hos Djøf. Det betyder, at de ikke er en del af den rette delforening, og derfor går de glip af en masse relevant rådgivning og kommunikation

Opdaterede oplysninger øger værdien af medlemskabet 

Opbygningen med de forskellige delforeninger i Djøfs medlemskab betyder, at det er vigtigt, at de nyuddannede medlemmer lander det rette sted. Det er nemlig afgørende for, hvilken rådgivning og kommunikation de modtager. Og dermed også hvilken værdi de mærker i medlemskabet.

Her spiller du som tillidsrepræsentant en vigtig rolle, da du har en unik indsigt og direkte kontakt med de mange medlemmer, som starter i deres første job. Vi håber derfor, at du vil hjælpe os med at minde dem om, at de skal opdatere deres medlemsoplysninger. 

De konkrete ydelser, som du kan fremhæve

Når medlemmerne opdaterer deres oplysninger og bliver en del af Djøf Offentlig, får de adgang til et målrettet og dedikeret forløb for medlemmer i første job, som blandt andet indeholder:

  • unikke tips og tricks direkte i indbakken, som sætter fokus på den første tid som ny på arbejdsmarkedet – blandt andet fortalt af andre medlemmer af Djøf, som også er i starten af arbejdslivet
  • invitationer til særlige webinarer og arrangementer, hvor det at komme godt fra start er i fokus
  • sparring til den første MUS-samtale
  • hjælp til den første lønforhandling
  • sparring på de første skridt mod specialisering og udvikling

Disse ydelser må du som tillidsrepræsentant meget gerne fremhæve, når du er i dialog med de nyuddannede og hjælper os med at minde dem om, at opdatere deres medlemsoplysninger. På den måde oplever de forhåbentlig en større værdi i medlemskabet.

Hvordan opdaterer medlemmerne deres oplysninger?

Det sker ved, at medlemmerne logger ind på Mit Djøf og tilføjer den nye arbejdsplads – og ellers kan de ringe til Djøf på 33 95 97 00.

Generelt anbefaler vi i Djøf, at medlemmerne sørger for at have opdateret deres medlemsoplysninger hos os. Det har også stor betydning for din klub på arbejdspladsen, da Djøf årligt bidrager økonomisk til jeres klubarrangementer pr. Djøf-medlem – men det kræver altså, at medlemmerne har registreret deres arbejdsplads korrekt.

Læs, hvordan du stifter en Djøf-klub på din arbejdsplads