Gå til hovedindhold

Bestyrelsesvalg i sigte

Djøf Offentlig skal vælge ny bestyrelse i starten af 2026.

Bestyrelsens kandidatliste

Hele bestyrelsens kandidatliste med de 12 bestyrelsespladser vil blive offentliggjort 15. januar 2026 på Djøfs hjemmeside. Men allerede nu har bestyrelsen i enighed valgt at pege på Johanne Nordmann til at fortsætte på formandsposten.

Det er formandens opgave sammen med bestyrelsen at udfærdige en kandidatliste til valget i 2026, der opfylder vedtægtsbestemmelserne om at tilstræbe en geografisk spredning af kandidaternes ansættelsessteder, en kønsmæssig ligestilling og samtidig giver basis for et værdiskabende bestyrelsesarbejde til gavn for alle medlemmer. 

”Jeg er utrolig taknemmelig for den tillid, bestyrelsen har vist mig ved at opstille mig som kandidat til formandsposten. Jeg har på denne post arbejdet for medlemmernes løn- og ansættelsesvilkår siden 2022, bl.a. været forhandlingsleder for Djøf ved OK24, hvor vi landede nogle vigtige resultater. Jeg vil gå ind i min sidste valgperiode med stor og målrettet energi – første step er OK26, hvor der venter vigtige dagsordener som lønudvikling, fleksibilitet og familierettigheder."

Johanne Nordmann

Fordelingen af de 12 bestyrelsespladser

Djøf Offentligs bestyrelse består af 12 personer fordelt på:

  • 5 pladser til statsadministrationen
  • 3 pladser til det kommunale område
  • 1 plads til det regionale område
  • 1 plads til universitets- og forskninsområdet
  • 1 plads til anklagemyndighed- og domstole
  • 1 plads til undervisningsområdet (undervisere på erhvervsgymnasier, erhvervsakademier og professionshøjskoler).

Processen

Fra 15. januar og til 1. februar 2026 bliver der mulighed for at opstille andre kandidater, end dem der er foreslået af bestyrelsen. Hvis der bliver kampvalg, afholdes valget elektronisk i perioden mellem 13. og 26. februar 2026 kl. 11.

Valget er gældende for en 2-årig periode, og bestyrelsen tiltræder i umiddelbar forlængelse af det ordinære repræsentantskabsmøde 20. marts 2026.

Læs om processen her.

Få opdateret medlemsoplysningerne

Mind medlemmerne om at opdatere deres medlemsoplysninger – særligt mailadresse og oplysninger om arbejdspladsen - ved at logge ind på djoef.dk, så de kan deltage i et evt. bestyrelsesvalg og andre fremtidige afstemninger.