Distanceledelse i den hybride virkelighed
Sådan bliver du en nærværende og retningsgivende leder, når du har medarbejdere på distancen og på kontoret – på en og samme tid.
12.900 kr. ekskl. moms for ikke-medlemmer
2 dage
Alle dage 9.00-16.00
Er kurset for dig?
Du er en af de ledere, der har medarbejdere spredt på forskellige geografiske lokationer eller har medarbejdere, der arbejder nogle dage på kontoret og nogle dage hjemme. Du ønsker at blive endnu bedre til at håndtere medarbejdere på distancen og på kontoret – på en og samme tid.
Måske har du udøvet distanceledelse i nogle år, men har brug for nye værktøjer og indsigter. Måske er du ny distanceleder, og du vil være godt klædt på til at lede med nærvær på trods af afstand.
- sikre et godt fælles fundament i teamet
- kommunikere bevidst, præcist og klart i forhold til konteksten
- være tydelig i dine aftaler og i beslutnings- og arbejdsprocesser
- opbygge den nødvendige tillid og fortrolighed mellem dig og dine medarbejdere på distancen
- forbedre og vedligeholde relationer
- sikre vidensdeling i teamet
- skabe retning og fremdrift.
Din arbejdsplads får en leder, der
- sikrer højere effektivitet igennem forbedrede relationer
- øger fastholdelsen af medarbejdere
- bidrager til stigende motivation i organisationen
- bidrager til lavere sygefravær og mindre stress blandt alle medarbejdere
- styrker den organisatoriske sammenhængskraft.
Kursets indhold og forløb
Det hybride arbejdsliv er blevet mere efterspurgt og mere almindeligt. Du er måske vant til at have medarbejdere på distancen, som du sjældent møder fysisk. Men nu kan du i højere grad have medarbejdere både på distancen og på kontoret – på samme tid – og det gør din ledelsesopgave endnu mere kompleks.
På dette kursus får du praksisnære redskaber til at udøve nærværende ledelse på trods af fysisk afstand. Kurset tager afsæt i den nyeste forskning, best pratice efter corona og i din egen hverdag og i de udfordringer, du oplever.
En hybrid kontekst kan være udfordrende for både leder og medarbejdere. Medarbejderne kan føle sig isolerede og savne kommunikation og fællesskab, og lederen kan opleve, at han eller hun mister føling med medarbejderne. Som leder på distancen og i en hybrid kontekst skal du være endnu mere præcis og retningsgivende i din ledelse, samtidig med at du på en nærværende måde får skabt en vifølelse og indbyrdes tillid i teamet.
Før start
Det skal du gøre før kurset
Inden kurset gennemfører du en enkel selvvurdering af, hvordan det står til med distance- og hybridledelsen hos dig.
17. november 2025, 9.00-16.00
Dag 1
Nærvær og vifølelse i distanceledelse og hybridledelse
Kursets første dag tager afsæt i de vilkår og udfordringer, der er særlige for ledelse på distancen og i den hybride virkelighed. Vi undersøger, hvordan et solidt fundament for samarbejde og ledelse ser ud.
Dagen giver dig:
- indsigt i dilemmaerne i distanceledelse og hybridledelse
- redskaber til at skabe nærvær på distancen
- kompetencer til at skabe en vifølelse i det hybride team
- metoder til at fjerne en følelse af isolation og fremme identifikation hos medarbejderne
- refleksioner over ledelsesudfordringer og muligheder i den hybride virkelighed.
18. november 2025, 9.00-16.00
Dag 2
Kommunikation og samarbejde på distancen
På dag 2 arbejder vi med, hvordan du som leder får skabt en god samarbejdskontrakt med medarbejdere på forskellige lokationer. Vi dykker ned i, hvordan du kommunikerer effektivt og klart med teamet i det virtuelle rum.
Dagen giver dig:
- redskaber til at skabe den gode samarbejdskontrakt
- input til og refleksioner over valg af medier og teknologier
- indsigt i god kommunikation i det virtuelle rum
- værktøjer til at skabe en velfungerende kommunikationsplan
- metoder til performancemanagement på distancen.
Undervisere fra CfL
Underviser
Hvem møder du?
Undervisere fra CfL
Underviser
Kursets form
Undervisningen veksler mellem oplæg, øvelser, diskussion og personlig refleksion. Udgangspunktet er dine og de andre deltageres udfordringer med at lede medarbejdere på distancen og i en hybrid kontekst. Kurset har en operationel tilgang med praksisnære værktøjer, som du kan implementere i din daglige ledelse.
Kurset bliver udbudt i samarbejde med CfL.
Bonus: 1,5 times læringsworkshop
Når du tilmelder dig et kursus eller en uddannelse hos os, bliver du automatisk inviteret til onlineworkshoppen ’100% læring’.
På 1,5 time får du metoder til at øge dit læringsudbytte før, under og efter dit kursus. Du får også fri adgang til et onlinekursus om læring på Djøfs læringsportal.
Det er vores ekstra bidrag til at øge din læring, så du og din arbejdsplads får et markant større udbytte af dit kursus.
Praktisk information
Her får du svar om de vigtigste praktiske informationer. Har du andre spørgsmål, så kontakt os endelig.
Se yderligere praktiske informationer og FAQ om kurserHvornår foregår det?
17.-18. november 2025
Hvor foregår det?
Værkmestergade 2
8000 Århus C
Denmark
Hvad koster det at deltage?
10.900 kr. ekskl. moms
Ikke-medlemmer
12.900 kr. ekskl. moms
Hvornår skal jeg senest tilmelde mig?
Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål?
Hvornår er afmeldingsfrist?
Se alt om, hvornår og hvordan du kan afmelde dig i vores handelsbetingelser.
Kan kurset blive holdt hos os?
Vi kan levere Djøfs kurser som interne virksomhedskurser, tilpasset eller skræddersyet efter behov.
Hvordan betaler jeg?
En måned før start modtager du eller din arbejdsplads en faktura.
Se alt om betaling i vores handelsbetingelser.
Hvordan håndterer I mine personoplysninger?
Når du tilmelder dig en aktivitet hos Djøf, skal vi bruge nogle oplysninger om dig. Du kan læse i vores privatlivspolitik, hvordan vi håndterer og beskytter dine personoplysninger.
Få ny viden og inspiration
I Djøfs kalender kan du finde en lang række af faglige og sociale arrangementer, kurser og netværksgrupper, der handler om alt fra personlig udvikling, aktuelle samfundsemner, lovændringer, ledelse, trivsel og meget mere. Skal du med?