Forbrugerombudsmandens eksperter orienterer om klima- og miljøreglerne og giver gode råd om udsagn om miljøfortrin er bæredygtige.
2 timer og 30 minutter
Arrangeret af medlemmer af Djøf
Vi sætter fokus på klima- og miljøreglerne, og Forbrugerombudsmandens eksperter giver gode råd om, hvornår det er tilladt at markedsføre sig som bæredygtig og grøn.
Kunderne vil gerne fremstå som supergrønne, da det er sympatisk og appellerer til en bred målgruppe.
Men brugen af 'grøn' i markedsføringen er dog forbeholdt produkter med en påviselig grøn effekt. Rådgiverne kan føle sig klemt af kundens egen opfattelse af sin grønne profil og risikoen for at blive inddraget i sager, hvor Forbrugerombudsmanden mener, at betingelserne for grøn markedsføring ikke er overholdt.
Hvordan kan banker og investeringsrådgivere tage stilling til udsagn om klima- og miljøfortrin i kunders markedsføringsmateriale?
Målgruppen er ansatte i finansielle virksomheder, der vurderer markedsføringsmateriale i forbindelse med udbud af værdipapirer og låneprojekter.
Velkomst ved Poul Kjær
Oplæg ved forbrugerombudsmanden Christian Poll og fuldmægtig Mie Engmann
Debat
Let traktement og netværk
Christian Poll
Ekspert i bæredygtighed, Forbrugerombudsmanden
Hvem møder du?
Christian Poll
Ekspert i bæredygtighed, Forbrugerombudsmanden
Søren arbejder med reglerne om markedsføring af 'grønne' produkter og tjenester. Han gennemgår betingelserne for, at noget må kaldes grønnere, miljøvenligere, mindre belastende for omgivelserne og CO2 neutral med mere. Sammen med Mie gennemgår han betingelserne for anprisninger, lovord, bruger af rosende ord og sammenligninger efter markedsføringsloven.
Mie Engmann
Fuldmægtig, Forbrugerombudsmanden
Hvem møder du?
Mie Engmann
Fuldmægtig, Forbrugerombudsmanden
Mie arbejder med reglerne om markedsføring af 'grønne' produkter og tjenester. Hun gennemgår betingelserne for, at noget må kaldes grønnere, miljøvenligere, mindre belastende for omgivelserne. CO2 neutral med mere. Sammen med Søren gennemgår hun betingelserne for anprisninger, lovord, bruger af rosende ord og sammenligninger efter markedsføringsloven.
Her får du svar om de vigtigste praktiske informationer. Har du andre spørgsmål, så kontakt os endelig.
Når du tilmelder dig en aktivitet hos Djøf, skal vi bruge nogle oplysninger om dig. Du kan læse i vores privatlivspolitik, hvordan vi håndterer og beskytter dine personoplysninger.