Arrangement

Bliv skatterådgiver i EU

Kom med til vores webinar og hør mere om, hvordan du kan blive administrator inden for direkte eller indirekte beskatning i EU’s institutioner. Vi guider dig gennem jobkravene, ansøgningsprocessen og karrieremulighederne.

Hvem kan deltage?
Både for medlemmer og ikke-medlemmer
Pris
0 kr.
Sted
Online
Varighed

1 time

16.00-17.00

Øv, du kom for sent

Dette arrangement er overstået, og vi har på nuværende tidspunkt ikke planlagt flere af dem. I vores kalender kan du se alle aktuelle aktiviteter.

Se alle aktiviteter

Om arrangementet

Er du interesseret i en spændende karriere i EU med ansvar for politikudvikling og lovgivning inden for beskatning? Så deltag i vores webinar, hvor vi dykker ned i, hvad det kræver at blive ansat som administrator i EU’s institutioner i lønklasse AD6. På webinaret møder du ambassade-rådgiver Casper Ristorp Thomsen, som vil forklare nærmere om selve ansøgningsprocessen og give gode råd med på vejen.  

EU har netop åbnet en specialistconcours, som søger fagfolk til to områder: 

  • Direkte beskatning – med opgaver som udvikling af politikker, analyse af skattelovgivning og repræsentation i internationale forhandlinger
  • Indirekte beskatning – med fokus på momskontrol, projektstyring og håndhævelse af statsstøtteregler. 

På webinaret får du: 

  • En gennemgang af de vigtigste arbejdsopgaver og kvalifikationskrav 
  • Indblik i ansøgningsprocessen og hvad det kræver at gå videre i udvælgelsen 
  • Mulighed for at stille spørgsmål om karrieren som administrator i EU 

EU’s institutioner tilbyder en international arbejdsplads med fokus på mangfoldighed, inklusion og personlig udvikling. Hvis du har en relevant uddannelse inden for fx økonomi, jura eller regnskabsføring og minimum tre års erhvervserfaring, kan dette være din vej til en meningsfuld karriere inden for en af EU’s mange institutioner.  

Læs mere om krav og deadlines for stillingen på EPSO her: Administratorer inden for beskatning | EU Careers 

Casper Ristorp Thomsen

Udenrigsministeriet

Praktisk information

Her får du svar om de vigtigste praktiske informationer. Har du andre spørgsmål, så kontakt os endelig.

Hvornår foregår det?
12. februar 2025, 16.00-17.00
Hvornår skal jeg senest tilmelde mig?
12. februar 2025, 14.00
Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål?
Olivia Penter
olp@djoef.dk
Hvordan håndterer I mine personoplysninger?

Når du tilmelder dig en aktivitet hos Djøf, skal vi bruge nogle oplysninger om dig. Du kan læse i vores privatlivspolitik, hvordan vi håndterer og beskytter dine personoplysninger. 

Du kan også læse vores privatlivspolitik for webinarer på Zoom

Hvordan er sikkerheden med Zoom?

Når du deltager i et online Djøf-arrangement vil det foregå via platformen Zoom. Du kan læse mere om, hvordan Djøf håndterer dine data i forbindelse med online arrangementer her

Få ny viden og inspiration


I Djøfs kalender kan du finde en lang række af faglige og sociale arrangementer, kurser og netværksgrupper, der handler om alt fra personlig udvikling, aktuelle samfundsemner, lovændringer, ledelse, trivsel og meget mere. Skal du med?