]]>

Pressemeddelelse

Djøf går i sort - arbejdslivet er i konstant bevægelse

Verden forandrer sig, og djøfernes arbejdsliv er i konstant bevægelse. Den virtuelle arbejdsplads supplerer den fysiske, den lineære karriere afløses af multifase-arbejdslivet, og kravene til konstant kompetenceudvikling stiger. Det er overliggeren for historien bag den relancering af Djøfs brand, som er skudt i gang i april 2022.

19.04.2022

Det blå logo pensioneres

Det er forår, og rundt omkring i landet gør familien Danmark klar til at male stakitter og sternbrædder, der har behov for en genopfriskning. Sådan er det også hos Djøf, hvor foreningen er i gang med en relancering af det kendte brand. Forud ligger et grundigt analysearbejde og en relanceringsstrategi, som efterfølgende har resulteret i ny visuel identitet og konceptet Djøf agenda. Arbejdet har været i gang i cirka 1 år, drevet af medlemmerne, en intern arbejdsgruppe, direktion og bestyrelse. Djøf har desuden haft et tæt samarbejde med reklamebureauet Boye & Spellerberg om udvikling og eksekvering af ny visuel identitet og brandstrategi.

Marketing- og kommunikationschef i Djøf, Lotte Braagaard uddyber:

”Efter knap 20 år med Djøfs velkendte, blå logo går vi nu i luften med et nyt, enkelt logo. Det bliver i sort og hvid med plads til masser af leg og farver udenom. Og med stort D i Djøf for at give navnet vægt. Det er der jo mange årsager til, men de vigtigste er, at Djøfs 107.000 medlemmer nyder et kolossalt fagligt fællesskab, men er i øvrigt forskellige i uddannelse, alder, drømme og ambitioner. Den energi og mangfoldighed, som medlemmerne repræsenterer, inviterer vi nu ind i vores visuelle med en bred palet af nye farver og geometriske former. Det er helt anderledes levende og interessant at gå på opdagelse i. ”

Djøf agenda

Men et nyt visuelt udtryk gør det ikke alene. Den reelle værdiskabelse for medlemmerne består i at fortsætte udviklingen af foreningens politiske positioner og ikke mindst de medlemstilbud, der bringer Djøf tættere på medlemmet og medlemmet tættere på Djøf.

Adm. direktør i Djøf, Tomas Therkildsen forklarer:

”Djøf er dannet af medlemmerne – for medlemmerne, og vores vigtigste opgave er at varetage medlemmernes interesser. Det gør vi bedst ved at bevæge os med medlemmerne og deres vilkår i arbejdslivet. Derfor har vi det seneste år i dialog med medlemmerne kigget fremad og tegnet retningen for den fagforening, som Djøf gerne vil udvikle sig til. Det er ganske enkelt nødvendigt for en organisation som vores. Vi hverken kan eller vil gå i stå eller slå os til tåls med at være one-size-fits-all for alle 107.000 medlemmer.”

Med relanceringen af brandet introducerer Djøf derfor også Djøf agenda, hvor foreningen tematiserer alt det, der fylder i djøfernes arbejdsliv, og tager fat i de helt store, aktuelle dagsordner. Djøf agenda er et nyt koncept, der bygger på foreningens rådgivning og øvrige kerneydelser – og udbygger dem til en større og mere samlet pakke. Djøf agenda vil derfor gennemsyre mange af Djøfs tiltag det næste lange stykke tid og ikke mindst manifestere sig i konkrete aktiviteter som Djøf Festival i København i maj, Djøf Lykkelab i Aarhus til juni og Djøf lederkonference i april. Nogle aktiviteter kræver medlemskab af Djøf, men andre interesserede inviteres også til at tage del i samtalen og i flere af Djøfs aktiviteter. 

”Vores fokus er først og fremmest på vores medlemmers forskellige arbejdsliv – i dag og i fremtiden. Og det er jo også en debat, der gælder hele samfundet,” understreger Tomas Therkildsen.

Mere information

Læs fortællingen om den nye visuelle identitet.

Kontakt: Chef for Marketing og Kommunikation Lotte Braagaard, 28 34 32 36

Abonnér på pressemeddelelse

Få besked hver gang Djøf udsender en pressemeddelelse

Skriv kommentar

Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.