Hvordan opretter du en jobagent?

Af Pia Vive

Jeg har tidligere blogget om, hvor vigtigt det er at have en eller flere jobagenter, som passer med din jobsøgningsstrategi. Men hvordan FÅR man så en jobagent?

Her er en vejledning

Du går ind på djoef.dk/jobagent. I de tre felter ca. midt på siden skriver du:

  • den e-mail, du gerne vil modtage mails med jobannoncer på
  • et password, du selv vælger (det gentager du i det tredje felt).

Klik på ’Login’, og du kommer videre til næste skærmbillede. Her klikker du på ’Opret ny agent’ – så får du det her frem på skærmen:

Her vælger du, hvilke kriterier jobagenten skal leve op til, for at du vil have besked om jobbet. Måske vil du kun have besked om jobs

  • inden for salg og marketing (arbejdsområde)
  • som er fuldtid, med løntilskud eller som videnpilot (ansættelsesvilkår)
  • i hovedstaden eller på Sjælland (arbejdssted)

Læg mærke til, at en jobannonce skal leve op til alle kriterier, for at din jobagent tager dem med i mailen. Hvis du tilføjer søgeord betyder det altså, at du kun får besked, hvis søgeordet står i teksten, OG jobannoncen matcher de ting, du har sat flueben ved.

Navngiv jobagenten

Det sidste, du skal gøre, er at skrive et navn på din jobagent nederst på siden i feltet, hvor der står ’Navn jobagent’. Nu klikker på du på ’Gem jobagent’, og du vil begynde at få mails, når der er jobannoncer, der passer med dine valg. Selvom skærmbilledet forbliver det samme, behøver du ikke klikke på den orange knap ’Gem jobagent’ – din jobagent er allerede gemt.

Vil du oprette flere jobagenter?

Hvis du vil oprette flere jobagenter, klikker du nu på linket ’Opret en jobagent’ til højre på siden. På næste skærmbillede klikker du på knappen ’Opret ny jobagent’, og så er du ved skærmbilledet, hvor du vælger kriterier, som der er et billede af her i blogindlægget. Så følger du bare vejledningen derfra en gang til.

Hvorfor det kan være en god ide at have flere jobagenter, har jeg skrevet om et i tidligere indlæg

piv

Pia Vive

Chefkonsulent og Social Media Manager

Arbejder med, hvordan Djøf kan bruge sociale medier, og hvordan de forskellige sociale tjenester kan give dig værdi i dit arbejdsliv - i forbindelse med jobsøgning, faglig identitet og netværk.

Blogger mest om, hvordan du kan bruge LinkedIn, Twitter og Facebook. Mindre om, hvordan Djøf kan.

Din e-mailadresse vil ikke blive vist offentligt.
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.
Kommentér
Send mig en mail når der er nye kommentarer på siden.
Kommentér