Velkommen til vores nye website! Nogle steder vil du stadig se vores gamle site - lidt endnu.

Tilpas din senkarriere med en seniorordning

På mange arbejdspladser har man en seniorpolitik, der bl.a. kan give dig mulighed for at gå ned i arbejdstid, få flere fridage eller særlige bonusordninger.

Hvilke muligheder du har, afhænger af, hvor du er ansat.

Smilende mand med halstørklæde taler i telefon udenfor

Dine muligheder afhænger af din ansættelse

En seniorordning er en frivillig aftale som du skal indgå med din arbejdsgiver, der fx kan indeholde flere fridage, en bonus eller færre arbejdstimer. For offentligt ansatte er der rammeaftaler om seniorordninger, hvor du kan læse om muligheden for en seniorordning i henholdsvis staten, regionerne og kommunerne. Er du privatansat kan din arbejdsplads have en særlig seniorpolitik, der i så fald fremgår af fx jeres overenskomst eller personalehåndbog.

Få overblik over mulighederne for seniorordninger herunder.

Har du brug for sparring?

Vil du gerne vide, hvilke seniorordninger og muligheder du har, kan du få hjælp af din tillidsrepræsentant, der kender reglerne på jeres arbejdsplads.

Er du i tvivl om, hvor længe du skal blive på arbejdsmarkedet eller hvordan du taler med din chef om dine ønsker, så kan du altid kontakte Djøf. Du kan ringe til os på telefon 33 95 97 00 og få rådgivning om din senkarriere. Du er også velkommen til at logge ind og sende os en besked.

Log ind og skriv til Djøf