]]>

Kursus

Kommunikation og sparring i praksis

Skab den største effekt som tillidsrepræsentant via værdiskabende kommunikation.

Hvem henvender kurset sig til?

Kurset er for alle tillidsrepræsentanter og suppleanter.

På kurset får du:

  • kommunikative redskaber til at omfavne de forskelligartede forventninger, der er til dig som tillidsrepræsentant – både som forhandler, sparringspartner, inspirator og videnbank
  • redskaber til, hvordan du kan styre og rammesætte din kommunikation også i de svære situationer
  • øget bevidsthed om, i hvilke dele af kommunikationen du er stærk, og hvor du kan udvikle dig.

Kurset har ikke flere afholdelser på nuværende tidspunkt

Kursets indhold

På dette praksisorienterede kursus bliver du bevidst om, hvordan du gennem en effektiv og værdiskabende kommunikation skaber det bedste udbytte for medlemmerne og derved skaber størst effekt som tillidsrepræsentant.

På en intensiv dag arbejder vi aktivt med:

  • samtaleteknik og afklaring af tillidsrepræsentantens forskellige roller og positioner
  • evnen til som tillidsrepræsentant at mestre forskellige TR-positioner, og bevidst veksle imellem dem. Vi vil have fokus på hvornår man er ekspert, faglig formidler, sparringsmidler og/eller coach
  • introduktion og træning i samtaleredskaber og afklaring af, hvilke der bruges bedst hvornår
  • refleksion og sparring på hvordan man gennem kommunikationen skaber værdi for medlemmet også i de situationer, hvor medlemmet har andre forventninger til tillidsrepræsentanten eller Djøf end dem, vi kan indfri
  • konkret træning i at styre samtalen effektivt og udbytterigt med udgangspunkt i egne cases fra hverdagen.

Dagen bliver en blanding af indlæg fra underviseren, erfaringsudveksling, sparring i mindre grupper og konkret træning med udgangspunkt i egne medbragte cases.

Se alle