Her er min tilgang, at jeg sætter mig grundigt ind i den enkelte medarbejders faglighed. For hvordan skal jeg ellers forstå, hvad de forskellige fagligheder byder ind med?
Vi er faktisk som en familie. En meget stor familie, der arbejder med at ændre madkulturen i Danmark. Vi laver madkurser for børn, voksne amatører og professionelle, og vi formidler vores idéer gennem smagninger, symposier, seminarer og projekter, hvor mad bruges som middel til at nå større samfundsmæssige dagsordner. Målet er at vores madkultur bliver til størst mulig gavn og glæde for flest muligt mennesker.
Mine kollegaer består derfor blandt andet af djøfere, kokke, magistre og kommunikationsfolk. Inden for hver faglighed er der samtidig stor forskel på, hvad den enkelte medarbejder er god til. Som leder er det min opgave at binde kompetencerne sammen og sørge for, at alle får det bedste ud af deres talent. Her er min tilgang, at jeg sætter mig grundigt ind i den enkelte medarbejders faglighed.
For hvordan skal jeg ellers forstå, hvad de forskellige fagligheder byder ind med? Og hvordan skal kokken forstå mig – og jeg ham – hvis vi taler hvert vores sprog? Hvis vi skal levere vores bedste, er det meget vigtigt at kende til hinandens faglighed og respektere den. Det gælder især for mig som leder. For på den måde ved jeg, hvor de faglige grænser går. I sidste ende gør det, at jeg kan fordele ansvaret, så opgaverne bliver løst optimalt.