Sådan tager du kontakt
Når du tager kontakt til en virksomhed eller organisation, skal du huske, at du er i gang med at indgå et samarbejde med en anden part. Derfor skal du kunne sælge dig selv til virksomheden. Det gør du ved at vise, at du har gjort dig konkrete tanker om dit speciale.
Beskriv emnet, du gerne vil undersøge for dem. Kom gerne med eksempler på problemstillinger. Fortæl også, hvad du kan byde ind med af viden og særlige kompetencer.
Det giver dem lyst til at høre mere.
Et eksempel på kontakt
Her er et eksempel på, hvordan du kan tage kontakt til en virksomhed for at tilbyde et samarbejde. Du kan altid bruge det som skabelon for din kontakt til en virksomhed og mulig samarbejdspartner.
Fyld selv ud de 6 parenteser med dit emne, undersøgelse, uddannelse etc.
Kære
Jeg skriver til jer, da jeg skal skrive speciale i foråret. Jeg er i den forbindelse meget interesseret i at samarbejde med jer. Jeg har [fulgt jer på de sociale medier og kan se/talt med en bekendt, der arbejder i X afdeling og ved derfor], at I [har et tæt samarbejde med flere forskellige influencere/står over for en større organisationsændring]. Det synes jeg er et spændende emne, som jeg meget gerne vil undersøge.
Jeg er selvfølgelig meget åben over for ideer, I må have. Og jeg håber på, at I har lyst til en uforpligtende snak om mit speciale og et samarbejde.
Jeg har allerede nu gjort mig nogle tanker om eventuelle problemstillinger, som jeg kan undersøge for jer. Det kunne eksempelvis være:
[”Hvordan markedsfører X sig gennem influencere på Instagram, og hvordan påvirker det kundegruppen og salget?”/ ”Hvilken rolle har udøvelse af ledelse og lederskab spillet i forhold til implementering af organisationsforandringerne?”]
Men jeg er også meget åben over for jeres input og ønsker.
Mit bidrag til jer kan eksempelvis bestå i at [udlede en strategi for brug af influencere, der kan danne basis for en standardisering i processen og dermed lette arbejdet – og i sidste ende have positiv indflydelse på salget/en kortlægning og analyse af den udøvede ledelse og på den baggrund en række anbefalinger til en proces for fremtidige forandringer i organisationen].
Jeg læser [marketing og kommunikation på CBS/statskundskab på AU] og har gennem valgfag specialiseret mig i [digital marketing, herunder skrevet opgave om influencermarketing/organisation og ledelse, herunder skrevet opgave om forandringsledelse]. Jeg har derfor en god viden om emnet og er opdateret på den nyeste forskning.
Jeg ser frem til at høre fra jer. Og jeg håber, det er okay, at jeg tager kontakt i løbet af næste uge.
Med venlig hilsen