Djøf

Et typisk netværksforløb

I Djøf har vi haft faglige netværk siden 2007 og vi starter ca. 60 nye netværk op pr. år. Et typisk netværk indeholder 5 møder og kan være helt eller delvist faciliteret af en konsulent fra Djøf og med eller uden brugerbetaling.

Djøfs netværk 2:46

Netværket skabes –  møde 1

Vi samler netværkets deltagere til en ”arbejdsgruppe” med fælles mål og spilleregler. Vi afstemmer gensidige forventninger og sparrer om konkrete faglige udfordringer. I løbet af mødet knytter du de første bånd af fortrolighed og tillid, som binder netværket sammen.

På møde 1 lægger vi planerne for de kommende møder med emner og mødeværter. Arbejdet fortsætter i møde 2, hvor vi fortsat arbejder med kendskab til hinanden i netværksgruppen.

Netværket på arbejde - møde 2-4

Vi arbejder med de konkrete emner, som netværket har: fx forandringsledelse eller rollerne på jobbet. Vi bruger jeres cases og udfordringer og udforsker perspektiver og handlemuligheder. Det sker individuelt, i par, i mindre grupper og i plenum. På de faciliterede netværk er det facilitator som leder mødet og styrer tiden.

Netværkets fremtid - møde 5

I slutningen af det femte møde træffer netværket beslutning, om hvad der skal ske efter 5. møde? Kører I videre som et selvkørende netværk, fortsætter I som fuldt faciliteret eller afslutter I de fælles møder for denne gang, og lader de personlige kontakter forsætte? Facilitator hjælper beslutningen på vej og hjælper netværket med at finde ind til ”kernen” i de fælles ønsker.

Djøfs Netværkskompas

Du kan bruge Djøfs Netværkskompas som en guide gennem netværksforløbet. Her finder du bl.a. forslag til mødeaktiviteter og konkrete øvelser.

Djøfs Netværkskompas

Djøfbladet

Du har ret til at vide hvad din arbejdsgiver ved om dig

Ny EU-forordning om databeskyttelse kræver, at din arbejdsplads skal åbne din personalemappe og fortælle, hvad den indeholder, hvis du beder om det.

Foto: Thayut Sutheeravut/Shutterstock
Djøf blog

Generalistens mareridt

Spiller du buzzword bingo, når du beskriver dine kompetencer? Måske er du blevet en slags specialist, uden at lægge mærke til det. Jeg er VILD med generalister, - vi skal bare lige målrette kompetencerne en smule…


Thomas Kantsø
Thomas Kantsø
Chefkonsulent