5 tip til at optimere din linkedinprofil
Beslut dig for formålet
Start med at stille skarpt på, hvad du vil med din profil. Leder du efter nyt job? Vil du udvide dit netværk inden for en branche? Vil du skifte spor - eller finde nye samarbejdspartnere? Når du ved, hvad du vil have ud af at være på LinkedIn, kan du bedre fylde profilen ud.
Skriv en overskrift/headline, der giver lyst til at besøge din profil
Hvad kan du tilbyde en kommende arbejdsgiver, samarbejdspartner eller kollega? Vælg de vigtigste ord, der beskriver dig, dine kompetencer eller de titler, du er interesseret i. Gør det kort – én sætning – og brug ord, der er lette at søge på.
Uddyb i feltet om/about
Her uddyber du overskriften og udfolder dine relevante kompetencer, erfaringer og resultater. Brug direkte og aktivt sprog, korte sætninger og omtal dig selv med ’jeg’. De første linjer er konstant synlige på din profil – brug dem til de vigtigste budskaber.
Vis eksempler på dit arbejde
Feltet Fremhævet/Featured bruges til at vise konkrete eksempler på, hvad du kan. Det giver en kommende chef eller samarbejdspartner et indtryk af dine kompetencer i praksis.
Vælg et godt foto
Dit profilfoto skal være imødekommende, professionelt og ikke alt for gammelt. Hav øjenkontakt og smil gerne. Som baggrundsbillede kan du vise dig selv i en arbejdssituation eller bruge et symbolsk billede, der signalerer, hvad du er god til.