Djøf

Optimer din profil på LinkedIn

Her får du enkle råd til at komme i gang med LinkedIn og få det optimale ud af din profil. Se guide til LinkedIn.

Din profil på LinkedIn er dit digitale visitkort, som andre bruger til at tjekke dig ud. LinkedIn er også stedet, hvor du kan finde dit næste job, din næste kunde og synliggøre dig ved at at like, dele og skrive artikler. 

Guide til LinkedIn

Få de bedste tips til LinkedIn og bliv inspireret af at se andres profiler. Brug guiden til at give din profil et løft, så du fremstår endnu mere professionel over for dit netværk og potentielle nye kontakter. 

Få en stærk profil på LinkedIn

Chefkonsulent Lykke Fehmerling fortæller her, hvordan du får en effektiv profil, der afspejler det du kan og vækker interesse hos de relevante modtagere.

5 hurtige råd til at optimere din profil på LinkedIn

1. Vælg et imødekommende og vellignende billede

Vælg et imødekommende billede, som du har fået taget til anledningen. Øjenkontakt er vigtigt, og du må meget gerne have et smil på læben. Billedet skal være beskåret tæt på dit ansigt og ligne dig, sådan som du ser ud, når man møder dig.

2. Find et baggrundsbillede der understøtter det, som du er god til 

Du kan vælge et billede, der viser dig i en arbejdssituation. Fx på kontoret, ved computeren, når du taler med kolleger/kunder eller holder et foredrag. Du kan også vise et logo fra din arbejdsplads eller et symbolsk billede, der understøtter det, som du er god til. 

3. Lav en titel, som giver andre lyst til at besøge din profil

Du har 120 tegn inklusiv mellemrum til at beskrive, hvad du kan tilbyde en kommende arbejdsgiver, samarbejdspartner og/eller kollega. Hvad er det vigtigste at fortælle om dig? Skriv det i en sætning eller opsummer dine kompetencer og/eller de roller, du kan varetage, i nøgleord. 

4. Resuméet skal fortælle, hvem du er, og hvad du kan 

I resumeet giver du et overblik over dine kompetencer, erfaringer og de resultater, du har skabt i dit arbejde. Brug direkte sprog, korte sætninger og omtal dig selv i 1. person. Særligt de to første linjer i resuméet er centrale, fordi de er konstant synlige på din profil. Tænk derfor over, at de to første linjer passer sammen med titlen på din profil.

5. Få andre til at godkende dine kvalifikationer 

Tilføj dine kvalifikationer under ’Skills & Endorsements’ og få andre til at godkende dem. Det gør de typisk, hvis du godkender deres kvalifikationer. Godkendelser øger din søgbarhed på LinkedIn og skaber troværdighed om dine kompetencer og erfaringer.

Djøfbladet

Fik job og 24.000 views på et LinkedIn-opslag

Se jobopslaget, der fik en masse opmærksomhed, og som ikke mindst førte til, at cand.merc. Line Dahl Pedersen i løbet af godt to uger var startet i nyt job.

Foto: Jill Christina Hansen
Djøf blog

Behøver jeg virkelig være på LinkedIn?

Alle der beskæftiger sig med karriereudvikling og rekruttering synes enige om, at LinkedIn er stedet at være, hvis du vil noget i karrieren. På LinkedIn skal du være. Eller skal du nu også det?


Frederik Iuel
Frederik Iuel
Chefkonsulent

Vurdér indhold

At rådgive de bedste forpligter. Derfor arbejder vi hele tiden på at blive bedre. Vurder gerne artiklen nedenfor.