Djøf

Hvad er en seniorordning?

En seniorordning er en frivillig aftale mellem dig og din arbejdsgiver om særlige vilkår i slutningen af dit arbejdsliv.

Som senior har du forskellige muligheder for at tilrettelægge dit arbejdsliv, således at rammerne i højere grad matcher dine behov. Nedenfor er de forskellige muligheder for seniorordninger listet efter ansættelsessted. En seniorordning er en frivillig aftale mellem dig og din arbejdsgiver om særlige vilkår i slutningen af dit arbejdsliv. Både du og din arbejdsgiver kan tage initiativ til en seniorordning. Hvad en ordning kan indeholde, afhænger af, hvor du er ansat.

Du kan nedenfor læse mere om Djøfs anbefalinger i forbindelse med planlægningen af din senkarriere i vores seniorpjece. Du kan også se vores netværk for seniorer/ pensionister.

Seniorpjece

Djøfbladet

Seniorer savner at blive værdsat

42 procent af de højtuddannede seniorer oplever ikke, at deres arbejdsplads gør noget aktivt for at holde på dem. Ikke særlig smart, når regeringen vil have os til at arbejde længere, mener professor.

Foto: Mikael Damkier/Shutterstock
Djøf blog

Jeg har farve-koordineret ALLE mine apps!!

Jeg er typen, der ikke kan huske et eneste af bogstaverne på S-togslinjerne, men jeg kan ALLE farverne. Så når nogen spørger, hvilket S-tog der kører til Hillerød, så svarer jeg stolt: ”Det lyseblå og det lilla!”


Thomas Kantsø
Thomas Kantsø
Chefkonsulent