Og prisen som årets leder går til ...

Louise Hahn, Senior Vice President fra Dong Energy B2C, er modtager af den nystiftede Lederpris fra Djøf.

09.05.2017

Louise Hahn, DONG - vinder af Lederpris fra Djøf 2017

- Kvalitet i ledelse er afgørende for at skabe resultater i virksomhederne og for medarbejdernes arbejdsglæde. Med den nystiftede lederpris ønsker Djøf at sætte fokus på de væsentligste ledelseskvaliteter i det private erhvervsliv anno 2017, siger Henrik Funder, formand for Djøf Privat og formand for den jury, der har valgt årets vinder af Lederprisen.

Mere end 100 ledere har været i spil til prisen, og valget faldt på Louise Hahn, Senior Vice President fra Dong Energy B2C. Her er hun leder af 300 medarbejdere arbejder med branding, salg, kundeservice og drift for 800.000 danske privatkunder med en omsætning på 1,5 mia. kr.

- Louise brænder for sine kunder og kombinerer en dyb forretningsmæssig forståelse med en stærk indfølingsevne. Det har gjort hende til en stærk forandringsagent for Dong Energy, hvor hun tidligt blev produkt- og kundeansvarlig og har leveret tydelige resultater. Louise er en givende og inspirerende leder, der både prioriterer at skabe resultater og arbejdsglæde. Hun viser sine medarbejdere stor tillid, men holder samtidig fast i en tæt dialog, hvor udfordringerne drøftes og løsningerne planlægges i et åbent forum. Louise lægger vægt på åbenhed og transparens i dialogen med sine medarbejdere, hvor alle forventes at bidrage og gør det aktivt, siger Henrik Funder som begrundelse for, at Louise Hahn får prisen.

Louise Hahn er uddannet ingeniør og supplerede med en HD i finansiering, hvorefter hun startede i konsulentverdenen hos Deloitte og A.T. Kearney. Hun kom til Dong Energy i 2004, hvor hun siden har bygget en imponerende karriere og leveret markante resultater.

Vinderen er valgt af en professionel jury på baggrund af en analyse blandt Djøfs medlemmer om, hvilke ledelseskompetencer ledere og medarbejdere vurderer er afgørende for at skabe de ønskede resultater. Både ledere og medarbejdere har haft det personlige lederskab som første prioritet, og juryen har derfor vægtet kandidater, der står stærkest på det personlige lederskab og evnen til at skabe resultater inden for deres område.

Ud over Louise Hahn har to andre kandidater været med i opløbet til at modtage Djøfs Lederpris:

Pernille Blach Hansen, uddannet Cand.scient.pol. og i dag Senior Director med ansvar for ’Environmental Product Innovation’ i LEGO Group. Pernille Blach Hansen har tidligere været globalt ansvarlig for kvalitet, bæredygtighed og CSR i Grundfos, direktør for Miljø og Teknik i Randers Kommune og politisk ordfører for Socialdemokratiet i Folketinget.

Thomas Hinrichsen, Juridisk Direktør i Falck, hvor han siden 2005 har stået i spidsen for opbygningen af en juridisk afdeling, der i dag supporterer en global virksomhed med aktiviteter i 46 lande samtidig med at han også har fået ansvar for andre stabe. Thomas Hinrichsen startede sin karriere som erhvervsadvokat hos Advokatfirmaet Kromann Reumert.

- Arbejdet med at finde vinderen af årets Lederpris viser, at det bobler med dygtige ledere overalt i dansk erhvervsliv. Det lover heldigvis godt for vækst og udvikling i en tid, hvor alle virksomheder er udfordret af den digitale udvikling slutter Henrik Funder.

Læs mere om Louise Hahn, vinder af Djøfs lederpris 2017

Nye tal: Så meget tjener andre med samme titel som dig

Chefkonsulenter tjener i snit 64.000 kr. om måneden, og økonomidirektører får næsten 130.000. Men hvad med aktuarer, projektleder og adm. direktører? Se hele listen over, hvilken løn forskellige jobtitler giver i den private sektor.

Foto: Fizkes/Shutterstock

Analyselammelse

Første skridt på vejen til at bryde et mønster er bevidsthed om, at mønsteret eksisterer.

Tom Hedegaard