]]> ]]>

Arrangement

Vil du udsendes med Læger uden Grænser?

Læger uden Grænser forbindes ofte med udsendelse af sundhedspersonale til katastrofeområder. Men de har også brug for dine kompetencer som djøfer.

Dato og sted

06. oktober 2020
Aarhus C

Varighed

17:00-19:30

Pris

Gratis
For alle

Eventpuljen

Hvad handler arrangementet om?

Trænger du til nye udfordringer i din karriere? Læger uden Grænser udsender ikke kun læger og sygeplejersker til deres arbejde i felten, men også folk inden for blandt andet HR, finans, økonomi og administration. Kom til gå hjem-møde hos Djøf og hør mere om muligheden for at blive udsendt med Læger uden Grænser.

Når Læger uden Grænser giver nødhjælp i katastrofeområder eller til mennesker på flugt, gør læger og sygeplejersker ikke arbejdet alene. Der ligger et stort maskineri bag de omfattende projekter i verdens brændpunkter.

Denne aften giver dig et indblik i det arbejde, Læger uden Grænser udfører, når de sender folk i felten. Om hele maskineriet fra et projekt bliver startet, til medarbejderne står på deres arbejdsplads midt i konflikten/katastrofen.

Hør blandt andet et oplæg fra Søren Uhre, der har været udsendt til Nigeria, Afghanistan og Yemen, hvor han har arbejdet med HR og økonomi. Han vil fortælle om livet i felten, de forskellige arbejdsopgaver og den hverdag, der er meget forskellig fra 8-16-hverdagen herhjemme.

Herudover får du også en introduktion til de mere specifikke krav og kriterier for at blive udsendt med Læger uden Grænser.

Lyder det som noget for dig? Få inspiration til et nyt skridt i dit arbejdsliv, når Djøf i samarbejde med Læger uden Grænser inviterer til et gå hjem-møde, hvor du kan høre om at blive udsendt.

Info om udsendelse

Hvert år sender Læger uden Grænser personer i felten med baggrunde inden for:

  • administration
  • HR
  • finans og økonomi.

Som udsendt får du en tidsbestemt kontrakt, der normalt er på 6-12 måneder. Læger uden Grænser betaler en månedlig startløn på 13.166 kr. før skat til dækning af faste udgifter hjemme. Derudover får man 15% i pension om måneden.

Læger uden Grænser dækker desuden udgifter til transport, kost, logi og 'lommepenge' under udsendelse.

For at blive udsendt er det et krav, at du er udsendt minimum 12 måneder, hvor første udsendelse ofte er af 6 måneders varighed.

 

Program

  • Kl. 17.00

    Velkommen – ved Læger uden Grænser og Djøf
  • Kl. 17.05

    Nødhjælpsarbejde fra start til slut ved Merete Engell
  • Kl. 17.20

    At lave HR-arbejde i Nigeria, Afghanistan og Yemen og at komme hjem igen ved Søren Uhre
  • Kl. 18.20

    Djøfere i felten – disse profiler er der brug for ved Merete Engell
  • Kl. 18.45

    Afsluttende opsamling
  • Kl. 19.00

    Let forplejning
  • Kl. 19.30

    Tak for i dag
  • Hvem er oplægsholdere?

    Merete Engell

    Merete Engell
    HR-chef, Læger uden Grænser

    Merete er HR-chef i Læger uden Grænser og er ansvarlig for at rekruttere udsendte til Læger uden Grænsers arbejde i felten.

    Søren Uhre

    Søren Uhre
    Cand.scient.pol, Læger uden Grænser

    Søren har været udsendt til Nigeria, Afghanistan og Yemen, hvor han har arbejdet med HR og økonomi.

    Pris og praktisk info

    • Pris
    • Ikke-medlemmer
      Gratis
    • Medlemmer
      Gratis
    • Sted
    • Godsbanen, Skovgaardsgade 3, 8000 Aarhus, Denmark
    • Arrangementets referencenr.
    • 33418
    • Frist
    • Tilmeldingsfrist
      2. oktober 2020 kl. 10:00
    • Yderligere info, kontakt
    • Cecilie Erlandsen

      Cecilie Erlandsen
      Arrangementskoordinator
      cee@djoef.dk
      33 95 97 27

    Har du et eventforslag?

    Læs mere om Eventpuljen og gør dine idéer til virkelighed!

    • Behandling af personoplysninger
    • Når du deltager i et arrangement hos Djøf, behandler vi nogle personoplysninger om dig. Du kan læse mere om Djøfs behandling af personoplysninger i vores privatlivspolitik

      Når du deltager i et webinar, som Djøf afholder via Zoom, behandler de nogle personoplysninger om dig. Læs mere om Zooms behandling af personoplysninger i vores privatlivspolitik

    Se alle