Kursus

Situationsbestemt Ledelse® II - Experience

Du lærer at vælge den optimale ledelsesstil til den enkelte medarbejder.

Startdatoer

15-05
2018
28-08
2018
02-10
2018
18-12
2018

Tid og sted

08:30
København Ø

08:30
København Ø

09:00
København Ø

08:30
København Ø

Pris

11.900 kr. ekskl. moms
Medlemmer

Hvem henvender kurset sig til?

Du kan både deltage, hvis du er ny leder, eller hvis du har noget ledererfaring.

Måske søger du ny inspiration til at løse hverdagens ledelsesmæssige udfordringer. Måske er I flere fra en ledergruppe, der har behov for et fælles, effektivt ledelsessprog.

På kurset får du:

  • Indsigt i din foretrukne lederstil og dit udviklingspotentiale som leder 
  • Træning i at bruge Situationsbestemt Ledelse® II
  • Metoder til at opstille og nå afdelingens og organisationens strategi og mål i samarbejde med dine medarbejdere
  • Metoder til at sikre, at dine medarbejdere føler sig støttet og hørt i den konkrete opgave eller situation
  • Træning i at udvikle dine medarbejderes kompetencer, motivation og selvtillid.

Kursets indhold

På kurset lærer du principperne i Situationsbestemt Ledelse® II. Du bliver trænet i at udvikle dine medarbejdere, og hvordan du vælger mellem fire centrale ledelsesstile: den instruerende, den coachende, den støttende og den delegerende.

Du får et sprog, du kan dele med dine medarbejdere. Du lærer at vælge den mest effektive ledelsesstil i situationen. Og du får praktiske værktøjer til at sætte SMARTe mål, så du bliver god til at nedbryde din virksomheds strategi til konkrete mål for den enkelte medarbejder.

Program

Hvorfor lære Situationsbestemt Ledelse® II?

Situationsbestemt Ledelse® II er verdens mest udbredte ledelseskoncept, og det fungerer på tværs af sprog og kulturer verden over. Det er en ledelsesfilosofi og et koncept, som tager udgangspunkt i, at mennesker er forskellige, og at deres udgangspunkt for at løse opgaver er forskelligt. Og det må du som leder tage højde for i din ledelsesstil, så du leder ud fra situationen og den enkeltes behov.

Det er et enkelt og gennemprøvet ledelsesværktøj, der har fokus på forretningsudvikling via en effektiv lederudvikling. Det kan derfor hjælpe dig til at skabe endnu bedre resultater ved at bygge bro mellem den daglige personaleledelse og de forretningsmæssige udfordringer og mål.

Relevante Dokumenter

Hvem underviser?

Kursets form

Kurset kobler teori med praktiske øvelser. Og du kan gå direkte fra kurset ud at omsætte din nye viden og dine nye færdigheder til bedre resultater sammen med dine medarbejdere.

Undervejs arbejder du med de udfordringer, du kan støde på, når du vil implementere Situationsbestemt Ledelse® II. Og du får greb til at håndtere det daglige samarbejde, du har med både ledere og medarbejdere om Situationsbestemt Ledelse® II.

Alt materiale før og efter kurset ligger på en onlineplatform. Hele tankegangen og kommunikationsformen bag Situationsbestemt Ledelse® II kan du dele elektronisk med dine teammedlemmer og lederkolleger og implementere blandt dine nærmeste samarbejdspartnere.

Kurset bliver udbudt i samarbejde med CfL. 

Du kan også tage SLII Experience på engelsk hos CfL.

Situationsbestemt Ledelse® II – Experience indgår i Leadership Certificate hos CfL.

 

Pris og praktisk info

Typiske spørgmål

Når du har fundet kurset, du vil tilmeldes, kan du enten klikke på tilmeldingsknappen eller sende en mail til den kursusansvarlige med dine kontakt- og faktureringsoplysninger.
Ja - alle vores kurser er åbne for såvel medlemmer af Djøf som ikke medlemmer, hvis ikke andet er angivet på det enkelte kursus.
Ja - forplejning er inkluderet i kursusprisen. Forplejningen vil oftest bestå af morgenbrød med kaffe/the, frokost samt eftermiddagskaffe/the med kage. Kurser med overnatning er inklusiv middag.
Vi beslutter 1 måned før start, om kurset gennemføres. Det vil derfor være optimalt, hvis du tilmelder dig inden. Vi modtager dog tilmeldinger helt frem til kursusstart.

Afmeldingsfristen er en måned inden kursets start med mindre andet er anført under det enkelte kursus. Der kan vederlagsfrit foretages afmelding inden afmeldingsfristens udløb. Ved senere afmelding, dog senest 14 dage før kursets start, opkræves et administrationsgebyr på 50 % af kursusafgiften.

Ved afmelding senere kan nedsættelse af kursusafgiften ikke påregnes. Pladsen kan dog vederlagsfrit overføres til en anden deltager fra samme virksomhed. Afmelding foretages på mail eller via Mit Djøf, hvis du er medlem.

Hvis du bliver syg, er du velkommen til at overlade pladsen til en anden deltager fra samme virksomhed uden beregning. Vi vil dog gerne have besked herom, så vi kan orientere underviser, kursussted m.m. 
Det vil fremgå i fakta-boksen på det enkelte kursus, hvis der er overnatning mellem kursusdagene. Hvis der ikke står noget, er der ikke overnatning inkluderet i prisen. Vi kan dog godt være behjælpelige med bestilling af overnatning, hvis du har brug for det. Kontakt den kursusansvarlige, hvis du ønsker hjælp med dette.

Der bliver sendt en velkomstmail med praktiske informationer om kurset 1-2 uger før kursusstart. På enkelte kurser vil der være forberedelse  - du vil i så fald blive orienteret i god tid

 

Cirka 1 måned før kursusstart fremsender vi faktura for din deltagelse på kurset. Har du brug for en faktura tidligere eller at få opdelt fakturaen i rater, kan det selvfølgelig godt lade sig gøre. Kontakt den kursusansvarlige og aftal nærmere.

Hos Djøfs Kurser og Uddannelser kan vi tilbyde dig helhedsorienteret rådgivning. Vores rådgivere er fagligt velfunderede med et stort kendskab til djøfernes kompetencer og arbejdsområder. De er bredt orienteret om det danske kursusmarked og har erfaring med rådgivning på alle niveauer. Med spidskompetencer inden for hvert deres felt, vil du altid blive matchet med den mest kompetente rådgiver.

Du kan enten skrive til os på kurseroguddannelser@djoef.dk eller ringe på tlf. 33 95 97 00.

Se alle