]]>

Kursus

Prissætning - og psykologien bag

Lær seks trin til, hvordan du prissætter rigtigt og får gladere kunder.

Hvem henvender kurset sig til?

Du arbejder med customer excellence, prissætning, salg eller marketing. 

Du arbejder i B2C eller B2B, og du prissætter selv eller bidrager indirekte til priser og værdisætning.

På kurset får du:

  • De nyeste tendenser og den nyeste forskning inden for prissætning og prispsykologi 
  • Teknikker til at optimere dit salg og din profit i porteføljer
  • Framework til at styre prisforhandlinger, så fokus er på værdi frem for pris
  • En systematisk trin for trin-proces til at prissætte enkeltprodukter, services eller porteføljer
  • En forståelse for, hvordan du bruger fx rabatter, abonnementer og loyalitetsklubber til at øge salg, profit og kundetilfredshed.

Kurset har ikke flere afholdelser på nuværende tidspunkt

Kursets indhold

På kurset får du en viden om prissætning, der vil bringe dig foran dine konkurrenter. Du får en forståelse for køberpsykologi, og hvordan det påvirker din prissætning. 

Du lærer, hvordan prispsykologi spiller sammen med mere klassisk cost-plus og value pricing, og du får redskaber til og træning i at styre prisforhandlingen og bruge psykologien i prissætning.

 

 

Kursets form

Kurset er bygget op af en række elementer, der understøtter din læring:

  • Dialog: Undervisningen indeholder en række teoretiske oplæg, men vægter praksisnære øvelser, hvor dialogen mellem dig og de andre deltagere er i centrum.
  • Refleksion: Teorien er aldrig for teoriens egen skyld, men skal altid åbne op for diskussion og refleksion. 
  • Konkrete cases: Udgangspunktet er en konkret case, og undervisningen vil løbende perspektivere til din hverdag.

    Du får udleveret bogen ’Prispsykologi’ som en del af kurset.

Se alle