]]>

Arrangement

Politisk brug af de sociale medier

Arrangementet giver et grundlæggende indblik i, hvordan digitaliseringen kan bruges i forbindelse med at føre valgkamp og hvilke retoriske virkemidler politikerne bruger, når de skal kommunikere ud til borgere med henblik på at influere dem til en bestemt handling.

Aktivitetspuljen

Hvad handler arrangementet om?

Valgkampen er på alles læber i de politiske kredse, og der skal senest udskrives valg 17. juni 2019. Politikere fører valgkamp som både koster tid og penge. Teknologien og digitaliseringen giver nye muligheder for, hvordan politikere kan kommunikere med borgerne. Mastodonter som Facebook og Twitter kan følge dine private opslag, gemme samtaler, søgninger og data om, hvor du har befundet dig. Alt dette har sine fordele.

Politikere og politiske partier har fået øjnene op for digitaliseringens muligheder. Ved hjælp af mikrosegmentering kan politikerne finansiere valgkamp med såkaldte mikro-donationer. Med afsæt i dette vil kommunikationsrådgiver Anthon A. Nødskov give et grundlæggende indblik i valgkamp og et indblik i, hvordan digitaliseringen kan bruges i forbindelse med at føre en valgkamp og hvilke retoriske virkemidler politikerne gør brug af, når de fx skal kommunikere ud til borgere med henblik på at influere dem til en bestemt handling.

Program

Kl. 17.30 Præsentation
Kl. 17.40 Oplæg
Kl. 18.30 Diskussion
Kl. 19.00 Afrunding

Arrangementet har ikke flere afholdelser på nuværende tidspunkt

Se alle