Kursus

Lær at nudge med kommunikation

Skab målbare adfærdsforandringer ved at arbejde med nudging i din kommunikation

Startdatoer

27/05-19
København Ø
04/11-19
København Ø

Varighed

2 dage
09:00

Pris

10.200 kr. ekskl. moms
Medlemmer

Se alle priser

Hvem henvender kurset sig til?

Du vil skabe reelle og målbare adfærdsforandringer via kommunikation. 

Måske arbejder du med kommunikation, ledelse eller sundhed i det offentlige. Måske arbejder du med forandringsprojekter inden for fx arbejdsmiljø, CSR eller effektivisering i en privat virksomhed.

På kurset får du:

  • viden, den seneste forskning og evidens om nudging
  • indsigt i, hvordan mennesker kan påvirkes til at handle via adfærdspsykologiske virkemidler
  • metoder til, hvordan du kan indarbejde og teste nudges i din egen kommunikation
  • indblik i, hvordan danske institutioner og organisationer succesfuldt arbejder med nudging
  • idéer til, hvordan du bedre kan sikre, at dine modtagere omsætter de gode intentioner til handling.
 

Kursets indhold

Kurset tager afsæt i reel evidens og viden forankret i den nyeste forskning i nudging. Du lærer at ændre din kommunikation, fordi du ved mere om, hvorfor mennesker agerer, som de gør. Du lærer at bruge konkrete nudgingteknikker og -metoder til at arbejde systematisk og effektivt med at skabe de ønskede adfærdsforandringer gennem din kommunikation.

Vælg startdato

  • Dag 1

    Introduktion til nudging og 3 grundlæggende værktøjer til adfærdsforandring

    27. maj 2019, kl. 9.00-16.00

    Dag 1 giver dig en introduktion til nudging og kommunikation, og du lærer at bruge 3 grundlæggende værktøjer til adfærdsforandringer.

    Dagen giver dig:

    • viden om, hvad nudging og at ’nudge’ er
    • indsigt i, hvorfor der ofte er en kløft mellem intentioner og adfærd
    • metoder til at arbejde systematisk med nudging i kommunikation
    • værktøjet ’Adfærdsreduktion’
    • værktøjet ’Proceskortlægning’
    • værktøjet ’Adfærdskortlægning’
    • træning gennem cases.
    Læs mindre
  • Dag 2

    28. maj 2019, kl. 9.00-16.00

    Dag 2 giver dig metoder til at analysere en adfærd og finde den rette løsning. Du lærer at udvikle nudges til din kommunikation, og du får et afsæt for at teste effekten af dem i praksis.

    Dagen giver dig:

    • nudges, der skaber opmærksomhed
    • nudges, der gør en kompleks verden lettere at begribe
    • nudges, der understøtter det rette valg
    • nudges, der understøtter selvkontrol
    • viden om de grundlæggende eksperimenttyper
    • en trin for trin-guide til at udføre eksperimenter i kommunikation
    • træning gennem cases. 

Hvorfor lære om nudging?

Måske sidder du med problemstillinger, hvor kommunikation skal hjælpe med at skabe adfærdsforandringer hos medarbejdere, borgere, medlemmer eller kunder. Men i stigende grad synes målgruppeanalyser og det gode budskab at være utilstrækkelige metoder til at skabe den ønskede effekt.

Det skyldes, at en række adfærdsfænomener ikke blot er resultatet af manglende information og motivation, men at adfærd er en kompleks størrelse, hvor irrationelle faktorer ofte spænder ben for forandring. Hvis du indarbejder nudging i din kommunikation, kan det være en vej til at opnå den ønskede effekt. 

Hvem underviser?

Pelle Guldborg Hansen

Pelle Guldborg Hansen
Ph.d. og adfærdsforsker, IKH, Roskilde Universitet

Pelle er formand for Dansk Nudging Netværk, leder af iNudgeyou og forfatter til en række internationale forskningsartikler om anvendt adfærdsforskning.

Kursets form

Kurset bygger på den seneste forskning og de nyeste erfaringer med implementering af nudges i krydsfeltet mellem adfærdsøkonomi og kognitiv- og socialpsykologi.

Undervisningen bygger på interaktion mellem deltagere og underviser, der hjælper dig med at skærpe din kommunikation med henblik på at skabe forandringer, der mærkes. Det sker i en vekselvirkning mellem ny læring og udforskning af nye løsningsmuligheder på udfordringer fra dit eget arbejde med mennesker.

Djøfs digitale læringsportal forstærker din læring på kurset med forskellige læringsaktiviteter og materialer. Du kan bruge portalen fra en browser 24-7. Og du kan lære de andre deltagere og underviserne at kende allerede før kurset.

Sammen gør vi noget godt for miljøet ved at spare på det trykte materiale. 

 

Det siger tidligere deltagere

Her ser du et gennemsnit af 69 tidligere deltageres tilfredshed.

Pris og praktisk info

  • Pris
  • Prisen vil stige fra d. 04/11-19 og blive 200 kr. dyrere
  • Medlemmer
    10.200 kr. (ekskl. moms)
  • Medlem af Danske Advokater/Danske Virksomhedsjurister
    10.200 kr. (ekskl. moms)
  • Ikke-medlemmer
    12.200 kr. (ekskl. moms)
  • Dato og tidspunkt
  • 27.-28. maj 2019, kl. 9.00-16.00
  • Sted
  • CfL, Folke Bernadottes Allé 45, 2100 København, Denmark
  • Kursets referencenr.
  • 30555
  • Frist
  • Tilmeldingsfrist
    24. maj 2019


    Afmeldingsfrist
    27. april 2019
  • Yderligere info, kontakt
  • Margit Jørgensen

    Margit Jørgensen
    Kursusansvarlig
    maj@djoef.dk
    33 95 98 73

  • Virksomhedskursus
  • Dette kursus tilbydes også som virksomhedskursus.
    Læs mere her.
  • Behandling af personoplysninger
  • Når du deltager i et arrangement hos Djøf, behandler vi nogle personoplysninger om dig. Du kan læse mere om Djøfs behandling af personoplysninger i vores privatlivspolitik

Se alle