]]>

Arrangement

Fra idé til kampagne

Bliv inspireret og klogere på, hvordan debatskabende kampagner bliver til. UNGKOM har samlet to professionelle inden for kommunikationsbranchen, som begge har fuld fart på karrieren inden for marketing og kommunikation. Kom med og hør om deres erfaring med kampagner.

Aktivitetspuljen

Hvad handler arrangementet om?

Har du fanget dig selv i at fundere over, hvordan en idé egentlig bliver gjort til en kampagne? Man kan i høj grad argumentere for, at kampagner i dagens Danmark ikke udelukkende handler om at sælge et produkt; ofte indbefatter kampagnen et indlysende budskab, der eksempelvis har til formål at skabe debat eller at få målgruppen til at agere på en bestemt måde.

Det er almindeligt at antage, at dette naturligvis kræver en masse planlægning, en hensigtsmæssig timing og et par valg og fravalg undervejs – men hvordan er det egentlig, at hele processen foregår, og hvilke elementer tager virksomheden såvel som bureauet ellers højde for, før kampagnen sættes i værk?

Netop disse spørgsmål søger dette event blandt andet at kaste lys over. Til eventet vil to oplægsholdere komme og fortælle om, hvordan kendte kampagner som ’Mælk uden mælk’ fra Arla og ’Burgris’ fra Dyrenes Beskyttelse er blevet til.

Udover at få svar på ovennævnte og yderligere spørgsmål vil der være mulighed for at stemme på den kampagne, man finder mest interessant og/eller er blevet mest påvirket af. Hertil er der mulighed for at debattere og give feedback på, hvorfor netop den kampagne gjorde indtryk.

Program

Kl. 17.30 Velkommen ved UNGKOM
Kl. 17.35 Fra idé til kampagne ved oplægsholderne.
Kl. 19.30 Afrunding og netværk.

Arrangementet har ikke flere afholdelser på nuværende tidspunkt

Se alle