Da Sverige og Danmark blev enige om at bygge broen over Øresund, var det et svensk krav, at der senere skulle bygges en fast forbindelse med vej og jernbane over Femern til Tyskland.
Byggeriet af en tunnel under Femernsund er en integreret del af EU's infrastruktur-netværk 'TEN-T' - og er samtidigt Danmarkshistoriens største anlægsprojekt.
Femern-projektet forventes at få stor betydning for fremtidig transport af personer og gods og for både den nationale, regionale og lokale vækst.
Direktør for Femern Belt Development Stig Rømer Winther fortæller om projektets historie, dets omfang og forventede betydning for erhvervsudviklingen i Skandinavien, Danmark, regionen og lokalområdet.
Samkørsel
Du skal selv sørge for transport til Femern Bælt-byggeriet/Restaurant Marni, men ønsker du fællestransport (og dermed er indforstået med, at de andre deltagere får oplyst dit navn, din adresse og mailadresse), modtager du ugen før afholdelse en liste med kontaktinfo på dem, der også ønsker samkørsel. I har derefter mulighed for at kontakte og arrangere med hinanden.
Ønsket om samkørsel oplyser du ved tilmeldingen.