Kursus

Digital transformation i praksis

Driv forandringer med digitalisering af produkter, organisering og forretning.

Startdatoer

24/04-19
Hovedstaden
08/10-19
Hovedstaden

Tid og sted

09:00-16:00
København K

Pris

19.900 kr. ekskl. moms
Medlemmer

Se alle priser

Hvem henvender kurset sig til?

Du skal starte eller drive en forandring mod en mere innovativ digital organisation eller udvikle en digital forretning.

Måske er du projektleder eller forretnings- og produktudvikler og skal lede konkrete digitaliseringsindsatser. Måske indgår du i udviklingsforløb, hvor I skal bruge agile metoder til at effektivisere og løfte kvaliteten af processer og leverancer.
 

På kurset lærer du om:

  • Metoder og værktøjer til at drive den digitale transformation i din organisation
  • Sammenhængen mellem de centrale dimensioner i digital transformation
  • Drift af digital innovation
  • Afdækning af nye digitale produkter og forretningsmodeller
  • Agile udviklings- og projektmetoder, som du træner at bruge i praksis
  • Brug af agil organisering til at drive teams i agile processer.
Overbevis din chef

Kursets indhold

Du får indblik i, hvorfor digital transformation og innovation er en nødvendighed for at sikre din organisations fortsatte relevans og overlevelse.

Du får indsigt i digitaliseringens nye vilkår for alt fra produkter og forretningsmodeller til arbejdsprocesser.

Du lærer, hvor og hvordan du kan sætte ind for at bevæge organisationen fremad og øge dens digitale modenhed, og du får de nødvendige færdigheder til at udvikle en konkret handlingsplan for dig og din organisations digitale transformation.

Vælg startdato

  • Før start

    Før start

    Inden kurset ser du en introduktionsvideo og læser udvalgte artikler.
    Læs mindre
  • Modul 1

    24. april 2019, kl. 9.00-16.00

    Du får en introduktion til, hvad der skal til for at drive den digitale transformation i din organisation, og hvilke rammer det kræver.

    Dagen giver dig indblik i:

    • Det miks af viden og fagligheder, der understøtter digital transformation 
    • Det mindset og den kultur, der understøtter digital transformation 
    • De former for strategisk tænkning, der understøtter digital transformation 
    • De organisatoriske vilkår og rammer, der underbygger den digitale transformation 
    • De måder, hvorpå du kan finansiere og budgettere den digitale transformation.

    På sidste del af dagen begynder du at fokusere på din egen organisations digitale modenhed. Du udfylder de første felter i et udforsknings-roadmap, der følger dig igennem forløbet og til sidst danner en handlingsplan. 

  • Modul 2

    7. maj 2019, kl. 9.00-16.00

    Du arbejder med innovation gennem afprøvning og konstant tilpasning. Du lærer at bruge en kundecentrisk tilgang, og du bliver introduceret til en række konkrete metoder til hurtigere og bedre eksekvering.

    Modulet giver dig:

    • Indsigt i design thinking – find de problemstillinger, som er værd at løse
    • Træning i at bruge konkrete teknikker til produktinnovation gennem hypoteseudvikling, sketching, prototyping og test
    • Træning i value proposition design, hvor du formulerer og validerer produkt- og forretningshypoteser ved at inddrage indsigt fra og om kunder og andre interessenter
    • Indsigt i corporate entrepreneurship og lean startup
    • Træning i konkrete eksperimenter, som du kan bruge til at teste dine mest risikable forretnings- og produkthypoteser, så du kan minimere risikoen for at tage fejl. 
  • Modul 3

    21. maj 2019, kl. 9.00-16.00

    Du bliver præsenteret for og afprøver en konkret projektmodel. Du lærer om nye mødeformer og beslutningsprocesser, der kan understøtte agile og lærende teams.

    Modulet giver dig:

    • Metoder til at definere dit teams formål og roller for at øge responsivitet og fremdrift
    • Indsigt i, hvordan et team arbejder agilt med sprints
    • Metoder til at veksle mellem at realisere formålet for teamet, opnå løbende læring og opbygge nye kapaciteter
    • Indblik i selvledelse 
    • Træning i at bruge beslutningsdomæner og ’consent-based decision making’ for at øge et teams fremdrift og hastighed.
  • Modul 4

    4. juni 2019, kl. 9.00-16.00

    Du lærer om, hvordan de traditionelle forretningsmodeller er udfordret af netværksøkonomier, og du arbejder med at nytænke din egen forretning.

    Modulet giver dig:

    • En forståelse af sammenhængen mellem væsentlige tendenser inden for udvikling af produkt, organisering og forretning i en digital tidsalder 
    • Træning i at formulere værditilbud, kortlægge økosystemer og designe en platformsbaseret forretning 
    • Træning i at anvende Platform Model Canvas med afsæt i en eksplorativ og hypotesedrevet 
      tilgang. 

    Du afslutter modulet med at opdatere dit personlige roadmap for dit fremtidige arbejde med digital transformation i din organisation. 

Hvem underviser?

Magnus Christensson

Magnus Christensson
RELOAD, partner

Magnus har mere end 10 års erfaring i at drive strategisk digitalisering og produkt- og forretningsudvikling for en række af de største organisationer i Danmark. Ekspert i organisatorisk udvikling og forankring af forandring i organisationer både på ledelsesniveau og ud i organisationen.
Christian Ingemann

Christian Ingemann
SOLOBETA, partner

Rådgiver og underviser i den digitale økonomis udvikling og tendenser. Christian kortlægger større teknologiske skred for at forstå, hvordan det påvirker den enkelte organisation – dens lederskab, strategiske orientering og måde at arbejde og skabe værdi på. Han rådgiver virksomheder og politiske beslutningstagere i forhold til at drive den digitale omstilling. 

Kursets form

De enkelte moduler indeholder en vekselvirkning mellem oplæg, interaktive øvelser og praksistræning af metoder. Imellem de enkelte moduler tester du hypoteser og prototyper af i egen organisation for at identificere dine next steps.

Du skal være forberedt på at lave konkrete refleksioner over din egen praksis og dele dine læringer i grupper. Kurset er øvelsesorienteret, hvor du prøver metoder og værktøjer af, inden du tager dem med hjem.

Pris og praktisk info

  • Pris
  • Medlemmer
    19.900 kr. (ekskl. moms)
  • Medlem af Danske Advokater/Danske Virksomhedsjurister
    19.900 kr. (ekskl. moms)
  • Ikke-medlemmer
    24.900 kr. (ekskl. moms)
  • Sted
  • MBK Kursuslokaler, Pilestræde 61, 1112 København, Denmark
  • Kursets referencenr.
  • 30827
  • Frist
  • Tilmeldingsfrist
    24. marts 2019


    Afmeldingsfrist
    24. marts 2019
  • Yderligere info, kontakt
  • Line Holm Vang

    Line Holm Vang
    Kursusansvarlig
    lic@djoef.dk
    33 95 01 96

  • Virksomhedskursus
  • Dette kursus tilbydes også som virksomhedskursus.
    Læs mere her.
  • Behandling af personoplysninger
  • Når du deltager i et arrangement hos Djøf, behandler vi nogle personoplysninger om dig. Du kan læse mere om Djøfs behandling af personoplysninger i vores privatlivspolitik

Se alle