]]>

Kursus

Digital transformation - fra data til drift

Bliv klædt på til at drive digital transformation med nye perspektiver og konkrete værktøjer til digitalisering, dataficering, product discovery, agile processer og service adoption.

Startdatoer

29/05-24
København Ø
14/11-24
København K

Varighed

4 dage
09:00-16:00

Pris

22.500 kr. ekskl. moms
Medlemmer

Se alle priser

Hvem henvender kurset sig til?

Du ønsker at drive en forandring mod en mere innovativ digital og datadreven organisation eller udvikle en digital forretning.

Måske er du projektleder eller forretnings- og produktudvikler og skal lede konkrete digitaliseringsindsatser.

Måske indgår du i udviklingsforløb, hvor I skal bruge agile metoder til at effektivisere og løfte kvaliteten af processer og leverancer.

På kurset lærer du om:

  • kernebegreber og betegnelser inden for digitalisering og data
  • metoder og værktøjer til at drive den digitale transformation i din organisation
  • metoder til at udvikle nye digitale løsninger og produkter
  • metoder til at identificere brugerbehov og lave prototyper på løsninger
  • agile strategier og metoder til at prioritere digitale indsatser
  • konkrete og praktiske agile udviklings- og projektmetoder
  • forankring i teknologi og service adoption i din organisation.
Overbevis din chef

Kursets indhold

Du får indblik i, hvorfor digital transformation er en nødvendighed for at sikre din organisations fortsatte relevans og overlevelse. Du får metoderne til at drive en forandring i praksis – fra de rå data til implementerede løsninger.

Du får indsigt i, hvordan digitaliseringen og dataficeringen forandrer mulighederne i din organisation. Undervejs får du inspiration og viden om, hvordan du kan arbejde videre med data, digitalisering, brugerdreven produktudvikling og forankring af løsninger i din egen organisation.

Du lærer, hvor og hvordan du kan sætte ind for at bevæge organisationen fremad og øge dens digitale muligheder. Du får konkrete metoder til at drive transformation af værdiskabende aktiviteter og skabe resultater i din organisation.

Vælg startdato

  • Før start

    Inden kurset forbereder du dig ved at læse udvalgte artikler.

    Læs mindre
  • Dag 1

    29. maj 2024, kl. 9.00 - 16.00

    Den første dag får du en introduktion til, hvordan data og digitalisering forandrer vores organisationer, og hvad der skal til for at oversætte data til værdiskabende aktiviteter for kunder og kolleger.

    Dagen giver dig:

    • et solidt overblik og styr på betegnelserne inden for data og digitalisering
    • inspiration til konkrete og praktiske anvendelsesmuligheder
    • indblik i begreber som business intelligence, big data, machine learning og cloud computing
    • forståelse for de ledelsesmæssige konsekvenser af digital transformation og dataficering.
  • Dag 2

    30. maj 2024, kl. 9.00 - 16.00

    På dag to arbejder du med design thinking som eksempel på et mindset og en generel udviklingsmetode, du kan bruge på tværs af organisationens forskellige udviklingstiltag i en digital transformation. 

    Du lærer at bruge en kundeorienteret tilgang, og du arbejder med konkrete metoder til hurtigere og bedre eksekvering.

    Dagen giver dig:

    • indsigt i design thinking, så du finder de problemstillinger, som er værd at løse 
    • træning i at bruge konkrete teknikker til produktinnovation gennem hypoteseudvikling, sketching, prototyping og test
    • træning i value proposition design, hvor du formulerer og validerer produkt- og forretningshypoteser via indsigt om kunder og interessenter 
    • træning i konkrete eksperimenter til at teste de mest risikable forretnings- og produkthypoteser. 

  • Dag 3

    13. juni 2024, kl. 9.00 - 16.00

    Den tredje dag arbejder du med agile strategier og business impact mapping for at prioritere de digitale indsatser i en digital transformation. 

    Du lærer principperne for agile udviklingsprocesser, og du bliver introduceret til, hvordan du kan facilitere samarbejdet med leverandører og samarbejdspartnere. 

    Dagen giver dig:

    • indsigt i agil strategi og roadmapping
    • træning i business impact mapping med henblik på at prioritere digitale indsatser
    • indblik i den agile udviklingsproces, og hvordan du kan organisere og lede tværfaglige teams
    • viden om konstruktive samarbejdsmodeller med eksterne partnere og leverandører.
     
  • Dag 4

    14. juni 2024, kl. 9.00 - 16.00

    På den sidste dag får du en forståelse for forankring af teknologi i din organisation i en digital transformation. Du får en introduktion til, hvordan du bruger teknologi rigtigt i din organisation, så du sikrer værdiskabelse for forretningen og flytter menneskers adfærd.  

    Dagen giver dig:  

    • introduktion til teori og praksis på området med fokus på technology adoption-cases, agile processer og reel forandring
    • træning i at bruge konkrete teknikker til at planlægge og gennemføre adoption-aktiviteter, der passer din organisations størrelse
    • metoder til at afdække udfordringer og håndtere måling af succes med simplified scenario mapping og business outcome scorecard 
    • træning i at opbygge et championprogram.

Hvem underviser?

Magnus Christensson

Magnus Christensson
Head of Product Operations, Lenus eHealth

Magnus har mere end 10 års erfaring i at drive strategisk digitalisering og produkt- og forretningsudvikling for en række af de største organisationer i Danmark. Han er ekspert i organisatorisk udvikling og forankring af forandringer i organisationer både på ledelsesniveau og ud i organisationen.

Kursets form

Undervisningen er en vekselvirkning mellem oplæg, interaktive øvelser og praksistræning af metoder og konkrete værktøjer. Imellem de enkelte moduler får du øvelser og opgaver, som giver dig mulighed for at afprøve metoder og værktøjer i din egen praksis og organisation.

Du skal derfor være forberedt på at lave konkrete refleksioner over din egen praksis og dele dine erfaringer i forskellige grupper. Kurset er øvelsesorienteret, og du får rig mulighed for at prøve metoder og værktøjer af, inden du tager dem med hjem. 

Magnus Christensson fra Reload er den gennemgående underviser alle fire dage. På dag 1 vil du også møde Claus Kenberg fra GoGift A/S, og på dag 4 møder du Anders Bendix Kiel fra WorkWays. 

Undervejs forstærker Djøfs digitale læringsportal din læring med forskellige læringsaktiviteter og materialer. Sammen gør vi noget godt for miljøet ved at spare på det trykte materiale. 

Du kan bruge portalen fra en browser 24-7, og du kan lære de andre deltagere og underviserne at kende allerede før kurset.

Tag en kollega med til medlemspris

’Digital transformation - fra data til drift’ er et af de kurser, hvor du kan øge dit udbytte betydeligt, hvis du deltager sammen med en kollega. Det giver jer mulighed for at sparre med hinanden undervejs, og det er langt mere sandsynligt, at I får brugt de lærte metoder og værktøjer efter kurset.

Tilmeld dig sammen med en kollega på kurset inden 30. juni 2024. Så får I det begge til medlemspris.

Når I har tilmeldt jer, så skriv til Margit Jørgensen på dk¤djoef¤maj, så sørger hun for, at I får rabatten.

Det siger tidligere deltagere

Her ser du et gennemsnit af 34 tidligere deltageres tilfredshed.

Godt kursus som gav mig nye redskaber og opmærksomhedspunkter indenfor succesfuld implementering af digitale løsninger.
Morten List, Projektleder, Kursistarbejdsplads

Pris og praktisk info

  • Pris
  • Ikke-medlemmer
    26.200 kr. (ekskl. moms)
  • Medlemmer
    22.500 kr. (ekskl. moms)
  • Dato og tidspunkt
  • 29. - 30. maj 2024, kl. 9.00 - 16.00

    13. - 14. juni 2024, kl. 9.00 - 16.00

  • Kursets referencenr.
  • 38435
  • Frist
  • Tilmeldingsfrist
    29. april 2024 kl. 09:00


    Afmeldingsfrist
    29. april 2024
  • Yderligere info, kontakt
  • Margit Jørgensen

    Margit Jørgensen
    Kursuskoordinator
    maj@djoef.dk
    33 95 98 73

  • Behandling af personoplysninger
  • Når du deltager i et arrangement hos Djøf, behandler vi nogle personoplysninger om dig. Du kan læse mere om Djøfs behandling af personoplysninger i vores privatlivspolitik.

Se alle