]]>

Arrangement

Digital etnografi - kom tæt på målgruppen

Lær om digitale researchmetoder, så du kan hjælpe din organisation tættere på sine mål.

Online

Hvad handler arrangementet om?

Det er en helt naturlig del af hverdagen for de fleste danskere at være sammen online. Allerede for 10 år siden begyndte man at se hvordan on- og offline adfærd smeltede sammen for tweens og teens, der voksede op med fødder i begge verdener via eksempelvis Skype og onlinespil. De tweens er nu i 20’erne, og deres forældre og bedsteforældre har efterhånden tillært sig meget af den samme adfærd og interagerer helt naturligt online. Men hvad betyder det for en markedsanalyse, at telefonen altid er lige ved hånden? Og hvordan bruges det aktivt til at komme endnu tættere på dem, du gerne vil være relevant for? (en del af) svaret er digital etnografi.

I dette oplæg introduceres du til metoden der rykker kvalitative undersøgelser online, og indføres i hvorfor dette er så stærkt et greb til at komme tættere på din målgruppe. Der lægges vægt på konkret handlingsorienteret viden og oplægget er for dig, der arbejder med målgruppeforståelse, innovation, markedsanalyse eller som ønsker inspiration til hvordan din organisation kan blive mere brugerinddragende.

Arrangementet er for dig, der arbejder med målgruppeforståelse, innovation, markedsanalyse eller blot ønsker inspiration til at blive mere brugerinddragende i dit arbejdsliv.

Praktiske informationer

  • Mødet vil foregå via videotjenesten Zoom.
  • Du får tilsendt et link og nærmere information dagen før afholdelse.
  • Du kan logge på webinaret via pc/tablet/mobil, og det vil derfor være en god idé at have et headset parat.
  • Vi starter med lydtjek kl. 8.25 og begynder selve webinaret kl. 8.30.
  • Der er mulighed for at stille spørgsmål i Q&A funktionen undervejs.

Arrangementet har ikke flere afholdelser på nuværende tidspunkt

Se alle