]]>

Kursus

Design thinking

Brug design thinking til at få idéer og teste prototyper. Du får metoderne til at få succes med brugerdrevet innovation.

Startdatoer

21/05-24
København Ø
11/09-24
København Ø
18/11-24
København Ø

Varighed

2 dage
09:00-16:00

Pris

10.500 kr. ekskl. moms
Medlemmer

Se alle priser

Hvem henvender kurset sig til?

Du ønsker at drive mere agile og designdrevne udviklingsprocesser i din organisation.

Du vil skabe bedre og hurtigere produkt- og serviceinnovation, og du vil bruge flere bruger- og kundecentrerede udviklingsprocesser.

Måske er du projektleder eller forretnings- og produktudvikler og skal lede konkrete udviklingsindsatser. 

På kurset lærer du at:

  • introducere og skalere design thinking som en metode til at drive udviklingsprocesser i din organisation og din hverdag
  • bruge konkrete værktøjer og metoder til at indsamle viden om kunders og brugeres behov
  • arbejde med double diamond-modellen i din projektplanlægning
  • gennemføre ideation-workshops
  • inddrage brugerne i udviklingen af nye initiativer og produkter
  • lave prototyper og skabe eksperimenter, der sikrer tidlig læring 
  • hjælpe dit team med at tænke som en designer.
     

Kursets indhold

Kurset giver dig en hands-on introduktion til design thinking. Du lærer metoder til at forstå brugere og definere relevante udfordringer. Du bliver trænet i at arbejde systematisk med kreativitet og innovation, med at skabe idéer og prototyper og med at teste dem på kort tid for at minimere risikoen for at fejle. 

Du lærer at arbejde struktureret i korte, intensive og strukturerede sprinter, så du kan nå til konkrete resultater og læring på kort tid. Du kan nemt omsætte metoder og værktøjer til handlinger i din organisation, fordi du har prøvet dem af i praksis på kurset.

Design thinking fører til gode løsninger, der er viable, feasible og desirable. Det sikrer ikke blot, at du løser problemerne rigtigt, men også at du løser de rigtige problemer. Det er en tilgang, du kan bruge, uanset hvilken type problemer du skal forsøge at løse.
 

Vælg startdato

  • Dag 1

    Design thinking som metode

    21. maj 2024, kl. 9.00 - 16.00
    Sted: Vermundsgade 38C, st. th. 2100 København Ø

     


    Den første dag får du en introduktion til design thinking og de principper og metoder, der er centrale for tilgangen. Vi gennemgår, hvordan du kan arbejde iterativt med brugerindsigter, analyse og afprøvning i praksis. Din værktøjskasse bliver beriget med metoder og konkrete redskaber til at arbejde med bl.a. problemfokus, kunderejser og hypoteser. Du får også tid til at øve dig på alt fra at analysere brugerindsigter til at udfolde idéer kreativt gennem ideation.

    Dagen giver dig:
    • en introduktion til, hvad design thinking er
    • forståelse for designresearch og brugerempati
    • viden om kunderejser
    • erfaring med hypoteser og problemforståelse
    • indblik og træning i ideation.
    Læs mindre
  • Dag 2

    22. maj 2024, kl. 9.00 - 16.00
    Sted: Vermundsgade 38C, st. th. 2100 København Ø
    Hvor dag 1 giver dig en introduktion til begreber og metoder, har vi på dag 2 fuld fokus på at bruge metoder og værktøj i praksis. Vi er målrettede på at komme fra idé til validering gennem formgivning og afprøvning. Når du er færdig med dag 2, har du udviklet en prototype, arbejdet med undersøgelsesdesign og fået konkrete værktøjer til at arbejde med konceptudvikling og adfærdsmål.

    Dagen giver dig:
    • forståelse for at arbejde med formgivning
    • træning i at komme fra problem til adfærd
    • erfaring med validering af koncepter 
    • indblik i at bruge prototyping.
     

Hvorfor lære Design thinking?

Design thinking er en metode til at drive innovation, særligt i relation til digital transformation og i udviklingen af nye digitale produkter, forretningsmodeller eller services. Design thinking er en bruger-centreret innovations- og udviklingsmetode. Den kan ikke kun hjælpe dig til at udvikle gode løsninger, men også til at finde de problemer, der er værd at løse.

De bedste løsninger kommer fra indsigter i menneskelig adfærd. Derfor skal du træne i at blive god til at opdage de behov, ønsker, drømme og muligheder, der driver dine brugeres handlinger. På kurset lærer du at bruge design thinking til at skabe bedre, innovative løsninger. Du får redskaberne til at udvikle løsninger hurtigere med mindre risiko for at fejle i din organisation.

Hvem underviser?

Christina Hauge Engel

Christina Hauge Engel
Senior Consultant, UX, Experience & Junior Partner, Pentia

Christina er en erfaren senior-UX-designer og -konsulent, der både formår at drive digitale processer fremad og har værktøjskassen i orden. Christina har ti års digital erfaring og har en baggrund fra IT-Universitetet. Hun bruger metoderne fra design thinking i hverdagen, når der designes digitale produkter til kunderne. Christina har arbejdet med en række store danske kunder, både offentlige og private, hvor hun har rådgivet om brugervenlighed, brugerinddragelse og digital strategi samt udviklet koncepter og designet løsninger.

Kursets form

Design thinking er ikke en metode, du kan læse dig til. Derfor er kurset meget praktisk og hands-on, så du lærer metoden gennem træning. Du kommer til at arbejde i et team med andre deltagere på konkrete og relevante cases, hvor du løbende prøver at bruge kursets teorier og input i praksis.  

Du skal løse konkrete hjemmeopgaver mellem kursusdagene.

Pris og praktisk info

  • Pris
  • Ikke-medlemmer
    12.085 kr. (ekskl. moms)
  • Medlemmer
    10.500 kr. (ekskl. moms)
  • Dato og tidspunkt
  • 21. - 22. maj 2024, kl. 9.00 - 16.00
  • Kursets referencenr.
  • 38692
  • Frist
  • Tilmeldingsfrist
    22. april 2024 kl. 09:00


    Afmeldingsfrist
    22. april 2024
  • Yderligere info, kontakt
  • Margit Jørgensen

    Margit Jørgensen
    Kursuskoordinator
    maj@djoef.dk
    33 95 98 73

  • Behandling af personoplysninger
  • Når du deltager i et arrangement hos Djøf, behandler vi nogle personoplysninger om dig. Du kan læse mere om Djøfs behandling af personoplysninger i vores privatlivspolitik.

Se alle