]]>

Arrangement

Danmarks ry og rygte - kunsten at brande Danmark i UK

Hvordan vil Danmark gerne fremstå i udlandet? Hvordan arbejdes der konkret med at fortælle historier om Danmark? Hvorfor er det vigtigt, at omverdenen har et positivt billede af Danmark? Og er billedet i det hele taget sandt? Det giver Djøf London dig et indblik i.

Hvad handler arrangementet om?

  • Hvordan skaber man god omtale af Danmark i udlandet og mere specifikt i Storbritannien?
  • Hvordan håndterer man en storm af dårlig omtale, som fx når Danmark indfører tildækningsforbud?
  • Hvordan rider man på krimiseriebølgen?
  • Kort sagt, hvordan former man brandet ‘Danmark’ i udlandet?

Jacob Holm giver et nærmere indblik i de to overordnede narrativer, der hersker om Danmark: Den om verdens gladeste folk og den om en fremmedangst befolkning.

Du får eksempler på, hvordan der konkret arbejdes med at promovere Danmarks vigtigste ressource - den tillid, der hersker mellem mennesker - og det vil blive diskuteret, hvorfor det i det hele taget er vigtigt at sælge Danmark bedst muligt i udlandet.

Det og meget mere løfter Jakob Holm sløret for, når Djøf London inviterer til en aften om, hvordan man skaber PR for et helt land. Jakob er presseattaché på den danske ambassade i London og giver os et unikt indblik i, hvordan udenrigsministeriets overordnede pressestrategi udmønter sig i praksis. Hvilke konkrete tiltag og events, der er med til at sætte Danmark på landkortet, og hvordan man skaber værdi for både danske og britiske interesser og organisationer.

Arrangementet har ikke flere afholdelser på nuværende tidspunkt

Se alle